Hallo, dit is mijn eerste webpagina!
Ik vind HTML leuk om te doen en het leuk me ook goed!
Op 12 september 1963 werd door Porsche het model 901 voor het eerst getoond aan het publiek op de autosalon van Frankfurt. Het nummer moest echter worden veranderd omdat Peugeot het merkrecht claimde op alle automodelnummers bestaande uit drie cijfers met een nul in het midden. Gekozen werd toen voor 911. De Porsche 911 kwam in 1964 op de markt met een 2.0 liter luchtgekoelde zescilinder motor die achterin was geplaatst en 130 pk leverde. Hiermee kon de 911 in 8,9 seconden optrekken van 0 tot 100 km/u.
In 1965 kwam tevens de 912 op de markt. Deze goedkopere versie, die eigenlijk niet tot de 911-serie wordt gerekend, was uiterlijk hetzelfde maar met een lichtere motor en soberder aangekleed. In de loop der jaren werd het modellengamma vergroot. Zo kwam in 1966 de 911S met 160 pk en in 1967 de Targa op de markt, als een 'veiligheidscabriolet' met permanent gemonteerde rollbar en verwijderbare softtop. De targa is vernoemd naar de vele overwinningen van Porsche bij de Targa Florio-races op Siciliƫ. Porsche combineerde bij deze uitvoering het gevoel van een cabriolet met de zekerheid van een rolbeugel. De eerste types, softwindow genaamd, hadden een uitritsbare plastic achterruit. Vanaf 1969 werd een vaste glazen achterruit geleverd.


Klik hier voor pagina 2!
klik hier om terug te gaan naar MC25